Svaren

Visst är ni förlovade igen?
- Ja det är vi:)

Hej! Jag brukade läsa Emelies blogg förut, men så tog jag en paus ett tag och då missade jag all dramatik :P Hoppas inte att du tycker att det är jobbigt att jag frågar, men jag undrar bara hur du och Emelie träffades?
- Vi började prata på msn efter att jag skrev en kommentar i hennes blogg, och den hade jag nog inte känt till om det inte var för Tessan (mitt ex för dom av er som inte vet det ännu). Och det var så det hela började från första början.

Ångrade du att du hoppade av lumpen så pass sent som du gjorde?
- Det var inte mitt val helt att hoppa av lumpen, visst hade det kanske varit kul att vara kvar dom sista två månaderna. Men nu gick det som det gick, och att jag fick frisedel beror en hel del på trafikolyckan jag var med i natten till nyårsafton. Läs mer här!

bor du ensam eller med föräldrar?
- Än sålänge bor jag hemma hos min pappa, måste få ett fast jobb innan jag tittar mer seriöst på eget boende.

Jag vet inte om du vill svara på den här frågan men iaf.. de tog ju slut en vecka, hur kom de sig?
- Det är inget jag tänker svara på just nu iaf, kommer en förklaring någon annan gång om vi känner för att skriva ut det till alla. Det är i princip bara våra närmaste vänner som känner till hela den historian.

Hehe, är de hemligt vart du ska nånstans på gran canaria? :)
- Nej det är inte hemligt, skulle vara det först för att mamma inte skulle veta vart vi skulle. Men någon av alla som ska åka med (kommer inte ihåg vem nu, men tror det var min moster) råkade försäga sig i telefonen. Men jag kommer inte ihåg exakt vart vi skulle nu, har inte biljetten heller då mammas sambo har hand om allt sånt;)

Hej, har läst bloggen en ganska lång tid och är lite nyfiken bara på en del saker.
1. När har ni tänkt att gifta er du och emelie om det finns i tankarna?
2. Hur gammal var du när du blev tillsammans med tessan?
3. Hur många gånger har du varit förlovad?
4. Är din farbrors fru från portugal eller bor bara din farbror+familj där, hur länge och vf ?

- 1. Exakt när vet vi ju inte, men någongång blir det förhoppningsvis. Men det viktigaste just nu är att hon får gå ut skolan och såna saker, så jag tror inte det blir innan dess iaf. (Så vi bryter lite på den där 1 års traditionen)
2. Jag var 17 år när jag och Tessan blev tillsammans.
3. 2 gånger.
4. Ja hon är från Portugal. Oj, ja dom flyttade till Portugal för massa år sen kommer inte ihåg exakt hur länge sen det var. Kanske 10 år sen? Varför dom gjorde det vet jag inte, dom bodde ju här i Sverige tillsammans innan dock.

Hejsan! Varför kan man inte gå in på Amandas blogg längre? Sover Emelie ofta hos dej?
- För att hon har valt att sätta lösenord på den just nu, det beror en hel del på att hon inte orkar skriva blogg just nu men vill ändå inte ta bort den. Ja det händer en del att hon sover hos mig:)

Hur skulle du reagera om emelie berättade att hon var gravid igen? Skulle ni behålla även om det blev tvillingar?
- Som jag svarat tidigare, så vet jag inte hur jag skulle reagera. Svårt att veta sånt i förväg, men skulle givetvis stötta henne oavsett vad vi skulle göra. Men vi har inga planer på det ännu så.
Ja det är klart vi skulle välja att behålla även om det blev tvillingar. Oavsett hur många det är ska man ju inte ändra sitt beslut tycker jag iaf.

Vad lever du på för pengar, eftersom du inte har A-kassa om jag fattat det rätt, och inte jobbar? Och varför söker du inte fler jobb? Att gå på en intervju och vänta på resultatet i tre veckor utan att söka fler jobb är ju inte så aktivt direkt.. Menar inte att kritisera, men jag fattar inte hur du har råd att varken jobba eller plugga!
- Jag söker flera jobb, men skriver inte ut alla här på bloggen. Och nej jag får inte A-kassa, och för att få pengar innan man jobbat i 6månader tidigare så måste man skicka in en massa papper till soc, och det är ett helt företag att fixa allt det. Men håller på att fixa fram alla papper så man får lite pengar att leva för medans man söker jobb. (Tidigare fanns det Cas(eller vad det hette) men det finns inte längre och dom har gjort det mycket krångligare enligt mig. Men finns nog anledning till det med)

1. hoppade du av lumpen? isf varför? enligt granis när emelie och granis var ihop så var det skitsvårt och komplicerat för att få komma ur lumpen fast att dem hade barn tillsammans och som var under ett år :P
2. har du och emelie planer på att flytta ihop? när skall ni gifta er? eftersom ni är förlovade tänkte jag på,de gör man ju för att gifta sig strax därefter :)
3. byter du blöja och matar wilma och har wilma själv när du umgås med emelie och wilma eller är det emelie som gör allt sånt? de var nog alla frågor ja kan komma på :P

- 1. Ja jag fick frisedel, läs mer om det i den tidigare frågan. Det är svårt att få frisedel nu för tiden ja, men om det är av rätt anledningar och sånt enligt dom så är det inte så svårt.
2. Ja vi har väl pratat om det, men vi måste först få en stabil inkomst. Och gifta oss kommer vi inte göra innan hon gått ut skolan antagligen. (som jag sa tidigare.)
3. Nej jag byter inte blöja på Wilma, det sköter Emelie. Wilma äter själv och blir sur när någon försöker hjälpa henne, så det gör jag inte heller:P

Undrar som personen i tidigare inlägget: Om du byter blöja,sätter på kläder och sånt på Wilma när du umgås med dom på helgen? Ja som en pappa skulle gjort.
- Jag kan hjälpa Emelie att klä på Wilma någongång ibland, då Emelie måste sminka sig eller liknande samtidigt. Och hjälper Wilma att ta på ytterkläder om hon själv kommer och ber om hjälp som hon gör ibland:) Men ser inte det som någon papparoll eller liknande, den rollen får Granis stå för och det verkar han göra bra. Utifrån vad jag ser och har hört:)

får emelie vara själv med wilma nåt? för de verkar som att du är med hela tiden.
- Ja det får hon vara, bara för man är i samma hus så betyder det inte att man alltid är med. Men om Wilma vill leka eller liknande så vill hon oftast ha med så många som möjligt och går och hämtar typ alla:P haha.

1. hur länge var du ihop med tessan?
2. är ni vänner nu?
3. vrf tog de slut?
4. läser du några ndra bloggar stora bloggare?
- 1. Vi var tillsammans i 2 år och 3 månader.
2. Ja vi är vänner:)
3. Det kändes inte rätt längre, och sen ett par saker som hände. (I slutet av förhållandet var vi mer som vänner ändå, det har vi båda kommit fram till efteråt)
4. Ja det händer att jag läser andra bloggar ibland, stora som små:)

1. Vad för typ av musik gillar du?
2. Läser du Emilias blogg ? Ha en fortsatt trevlig helg :)

- 1. Jag gillar den mesta musiken, ingen speciell genre som jag lyssnar mer på än dom andra.
2. Nej det gör jag inte, vet inte riktigt vem du syftar på heller.

1. hjälper du att byta blöja på wilma och klä på henne och sånt?
2. är du och emelie förlovade?
3. varför tog det slut en vecka förut mellan er?
4. hur länge var du och tessan tillsammans, och hur länge var ni förlovade? ha det fint!

- 1. Hjälper som sagt bara till att klä på henne ibland, inget annat.
2. Ja det är vi:)
3. En sak mellan oss två, som vi inte vet om vi kommer skriva ut på bloggarna än.
4. Vi var tillsammans i 2 år och 3 månader och vi var förlovade i 2 år.

Vad är det bästa med Emelie?
- Vet faktiskt inte vad som är bäst med henne, nästan allt är jätte bra. Men det bästa är väl att hon är så himla mysig på morgonen:D

Vad tror du att du gör om 5 år?
- Förhoppningsvis så har jag ett bra jobb som jag trivs med, har skaffat en liten familj och bor i en egen lägenhet/hus.

Varför kallas du fisken?
Haha, undrar hur många gånger jag har fått denna fråga nu:D
Jag började kallas för Fisken i innebandylaget då jag var den som "fiskade" och alla kom inte ihåg vad jag hette så dom började kalla mig för "Fisken". Och sen när ett par stycken från mitt innebandylag och jag hamnade i samma gymnasium så blev det mitt smeknamn där också. Sen har väl dom flesta börjat kalla mig för Fisken eller Wallberg efter det.

Hur ser ditt liv ut om 5 år?
- Läs 2 frågor ovanför;)

Hur kommer det sig att du inte umgås så ofta med dina vänner, utan mest med Emelie? Saknar du inte dem? :/ :(
- Dom flesta av mina vänner är så kallade "datornördar" och sitter nästan alltid vid datorn. Så dom pratar jag med där och sånt. Och dom jag brukade umgås med, har jag antingen tappat kontakten med eller så har dom flyttat. Men det är vissa jag fortfarande träffar någongång ibland, men har inte samma intresse som dom flesta. Och så har jag fortfarande en del vänner som är i lumpen och såna saker.

Det var alla frågor jag hade fått denna gång, första gången på länge det blev såhär många frågor:O Det är kul att det är lite folk som läser och vill veta lite ändå:)



2008-09-21 @ 01:00:42
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men kom igen, gifta er? Herregud.

2008-09-21 @ 08:40:40
Postat av: Robban

De va många frågor att läsa igenom du :P lite roligt med frågestund faktiskt =)

2008-09-21 @ 11:38:58
Postat av: Sara

Hejsan.

har du gjort din design där uppe själv? isåfall är du rätt bra i PS visst? :) jag har precis startat min blogg, och undrar om du kanske inte skulle kunna göra ngt liknande fint åt mig? :)

2008-09-21 @ 13:31:24
URL: http://sannerfeldt.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Varför så bråttom? ta det lugnt med förlovning, giftemål etc. Det gör en inte lyckligare.

2008-09-21 @ 15:27:37
URL: http://ulrikarudqvist.blogspot.com
Postat av: Robban

ja hur har du blivit så duktig i PS... vem har lärt dig det? host host haha

2008-09-21 @ 16:23:50
Postat av: Anonym

ok, förlovning. men efter så kort tid ? det borde gå minst ett halvår. och att du friade till ditt ex efter 3 månader och senare var otrogen mot henne visar ju bara hur naiv du är.

2008-09-24 @ 22:38:42
URL: http://helenedevicaelisabeth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n