Hmm

Jag kan säga att jag fick bra respons på frågan om att provjobba, chefen gillade min inställning och tyckte att jag kunde komma in senare i veckan och jobba några timmar för att hjälpa till samt visa vad jag går för (med betalt, trots erbjudande om att kunna jobba gratis i tex 1 timme). Kul med positiv feedback, så nu gäller det även att göra sitt bästa och visa framfötterna på provjobb tillfället, är i behov av ett "fastare" jobb så man får en stabilare inkomstkälla än vad man har idag, speciellt med tanke på att man har barn och allt sånt. Måste ju vara bättre för psyket också, så man har en sak mindre att tänka på och oroa sig för.. Har varit en hel del negativt som tagit hårt på en, vissa dagar har man knappt orkat ta sig upp ur sängen eller haft ork att hitta på något pga att allt negativt som hänt runt om en de senaste två månaderna.. Kanske kan detta vara vändpunkten?

----------------------

Det här med att bli "intresserad av" eller vilja fråga ut någon för att se hur det känns när man är ensamma och kanske se om det kan finnas något där... det är en svår sak att lista ut eller ja även svårt i mitt fall.. Jag är den där blyga killen, som försöker dölja att jag är blyg speciellt inom mina "kretsar" eller vad man ska säga. Jag är en "big talker" som uppenbarligen fått det att låta som att jag har sjukt lätt för att träffa nya tjejer och känns som folk ser en som en player eller nåt.. vilket är väldigt fel bild av mig, visst jag har gjort en del snedsteg och försöker verka "cool" inför killarna m.m genom att låtsas som att man inte bryr sig när det inte funka med tjejen man tillslut tog modet till sig för att fråga ut, eller lyckats "haffa på fyllan".
Jag har träffat 3 tjejer det senaste året som jag varit intresserad av och haft något med på ett eller annat sätt.. dock har ingen av dom funkat i slutändan av olika anledningar, har man då pratat om den personen man träffar med de närmast en så vill de alltid prata om det när det inte funkar sen.. Det är jobbigt för mig som inte gillar att prata känslor, så har skojat bort det och har då fått denna stämpel..
Fick för ett tag sen veta, att en tjej jag vill fråga ut på tex en dejt.. hade fått den bilden av mig med, så även det gör att jag inte vågar fråga ut henne. Plus att hon och jag har gemensamma vänner och ses ibland.
En vän jag pratat med det om säger "Vad är det värsta som kan hända.. egentligen?" ja det är sant, det kan ju bli konstigt ett tag, sålänge inte tjejen i fråga tar det på "fel sätt" om hon inte är intresserad. What to do.. right?

Nej gräva ner sig i sånt här trams.. kan vara bäst att lägga dessa tankar på hyllan istället och lägga fullt fokus på detta med att hitta nytt jobb till att börja med och njuta av tid med G och även med de nära och kära kanske :) (Nej nu blev det låååångt och säkert tjatigt inlägg men skönt att skriva av sig lite)



2014-08-06 @ 01:44:23
Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n