"provjobb"

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det här med att provjobba gratis, visst det kan ju vara en bra sak för att visa chefen vad man går för så dom vet vad dom anställer. Men samtidigt så finns det många som utnyttjar det på fel sätt och ser det som en chans att ha gratis arbetskraft.

Att erbjuda sig att provjobba gratis för en kortare del av dagen (tex 1-2 timmar) är däremot ett väldigt bra sätt att visa chefen att du verkligen vill ha det här jobbet och är redo att göra vad som krävs för att få det. Det kan bara få positiv feedback. Jag ska själv prova på det när jag vaknar imorgon (eller ja idag då klockan dragit iväg nu igen och blivit morgon som vanligt..)
 
Så mitt tips till er arbetssökande är att testa att erbjuda er att provjobba till cheferna där ni söker jobb.
 
Lägger upp en uppdatering om hur det mottogs av chefen på detta arbete tog förslaget imorgon.



2014-08-05 @ 05:15:01
Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n