Sömnproblem

Har svårt att sova, kan bero på att vi inte har fått hit min säng riktigt än och soffan är skön att sova på i början men sover man i en soffa hela tiden så blir det ganska obekvämt i längden.

Idag har det inte hänt speciellt mycket, funderade på att åka hem till pappa och hjälpa honom att fixa lite där hemma så att jag får fram alla mina saker som självklart är längst in och längst ner bland alla kartonger just nu. Pappa som tyvärr inte är den starkaste personen har dessutom svårt att flytta runt på alla saker själv, så han behöver hjälp för att möblera runt så att han blir nöjd med den nya lägenheten. Skulle hjälpt honom i Måndags men under matchen i söndags åkte jag på några smällar som vanligt känns det som, så har blivit tvungen att ta det lite lugnt. Har dessutom haft problem med höften dom senaste 2 veckorna, funderar på att kolla upp det om det inte blir bättre snart. Jag själv tror inte att det är något speciellt, får problem efter ansträngning och om jag anstränger det lite mer så får jag väldigt ont och kan knappt gå i 1-2 dagar och sen försvinner det helt efter 4-5 dagar. Så har det blivit efter de senaste träningarna jag varit med på och blev värst nu i söndags då jag först hade match och sedan körde en träning med pappas jobb efteråt.

Bara sätta på ormsalva eller liknande innan nästa träning eller match och hoppas att det inte blir någon mer smärta efter;)

Har kollat på nya American Pie, måste säga att dom bara blir sämre och sämre. Dom 3 första filmerna var roliga men alla dom senare försöker dom med ha med samma skämt och leva vidare på det som gjorde dom första filmerna så stora. Det börjar bli uttjatat enligt mig iaf, men för dom av er som har sån humor rekomenderar jag att se den oavsett :)

Snart är det helg igen, jag förstår inte vart tiden tar vägen längre. Känns som att det nyss var sommar och nu är det snart jul, känns lite skumt att kolla på julklappar när det ändå är ganska varmt ute fortfarande. Fast idag har det varit -4 som kallast vad jag sett.

Det blev ugnspannkaka idag, Emelie var snäll och gjorde i ordning maten medans jag fixade med lite småplock. Börjar bli tunt i kylskåpet nu, så får antagligen prata med Jimmy om en köplista för att köpa hem lite ny mat. Så får vi se om han är ledig någon dag eller om jag själv eller med Emelie får åka och handla lite mer mat för att fylla upp. Vi klarar oss dock ganska bra på att storhandla enbart en gång i månaden, men nu har han sålt bilen så antingen får vi låna någon bil för att storhandla eller så får vi köpa lite då och då. Hur som helst så lär det bli bra i slutändan ;)

Nej nu börjar det bli ett väldigt långt inlägg så får ta och runda av detta och försöka sova istället :)

God natt på er


//Wallberg

Tillägg: om 6 dagar har jag haft denna blogg i 2 år såg jag nu :O



2009-12-02 @ 03:13:20
Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n