Helgen

I helgen har jag varit hemma hos Emelie och vi har haft lite saker att göra denna helg iaf:) I fredags så mötte jag Emelie i älvsjö när hon och Wilma kom från Nynäshamn vid 5 tiden och vi åkte direkt hem till Emelie, Wilma såg lite hängig ut dock och hade börjat få lite utslag under ögat. Hon var jätte trött men somnade inte så fort, men när hon väl hade somnat så gick vi ut och titta på tv och åt chips och ostbågar med Emelies mamma och Amanda. Efter filmen vi kollade på så bestämmde vi oss för att gå in i rummet och kolla på film, men vi hann bara starta filmen innan Emelie somnade som vanligt haha. Så jag stängde av min dator och försökte sova jag också.

Vi sov inte så jätte bra då utslagen och/eller myggbeten kliade och hade sig jätte mycket på Wilma, så hon vaknade lite då och då. Men det var ändå ganska bra fart på Wilma på morgonen, och tur att hon var hyfsat pigg då vi skulle åka iväg till några av deras släktingar och fira en som skulle fylla år idag. Det var två andra barn där, men Wilma som är lite blyg i början ibland tog det lite försiktigt och var jätte lugn och snäll. Men lekte lite iaf och tyckte det var kul:) Vi kunde inte stanna sålänge för Amandas kompis skulle också firas och dom skulle vara där vid 5.
Dom tog med sig Wilma dit då det var massa andra barn som hon kunde busa och ha kul med, och jag och Emelie stannade kvar där hemma(dom var på våningen under) och jag fixade en dator åt dom som inte funkade riktigt innan. Efter det så skulle Wilma sova så medans Emelie nattade Wilma satt jag vid min dator och spelade lite och sen satt jag på msn och facebook ett tag också. Sen när Emelie kom så var kollade vi på filmen vi tänkt se dagen innan(Min dotters hemlighet) och den var faktiskt helt okej, lite annorlunda från dom filmerna vi brukar se men bra ändå:)
Efter det gick vi in i rummet och började kolla på Iron Man, men Emelie som var jätte trött somnade nästan på engång. Jag kände att jag inte kunde sova just då så jag kollade klart på filmen innan jag bestämde mig för att sova också.

Igår så gjorde vi inte så mycket, busade lite med Wilma på morgonen och sen rörde vi oss mot västerhaninge där hon skulle fortsätta åka mot Nynäshamn och jag skulle åka hem igen för att fixa och ha mig innan jag skulle på träning.
Träningen gick hur bra som helst när jag väl kom in i det, för jag kom lite sent så hann inte värma upp ordentligt och så innan. Men det gick bra tillslut ändå, det är hur kul som helst att köra med dom:) Efter träningen skulle jag ta mig till Orminge Centrum för att möta Emelie där, och påvägen så träffade jag min gamla kompis Fredrik. Som jag ser mer och mer av nu för tiden, han lyckas alltid vara påväg hem när jag är påväg bort eller tvärtom. Haha, men pratade lite fort med honom innan jag gick vidare. När jag mötte Emelie så ville hon att vi skulle gå in på Coop Extra och köpa en Cola och lite godis till kvällen, så vi gick in och köpte det och jag passade även på att köpa en dosa snus.
När vi kom hem så skulle jag duscha men det slutade med att vi badade, och efter det så skulle vi sova. Jag startade en film för att jag inte var så trött, och det blev Hero Wanted. Den var faktiskt hur bra som helst, rekommenderar den till er som inte sett den. Jag hade inte så stora förväntningar på den då jag inte hade hört något om den innan eller så. Men den var riktigt spännande och bra! Sen somnade jag nästan på engång.

Vi vaknade vid typ halv 11 - 11 tiden idag och Emelie hade lite bråttom men ville skriva ett blogginlägg innan hon gjorde sig i ordning, så jag var tvungen att hjälpa henne att starta skärmen på min laptop då hon inte vet hur man gör;)
Nu är hon i skolan och jag ligger här i sängen och slöar ännu, jag har precis ändrat lite på min design. Det är i kommentarerna så dom har en "bubbla" runt sig, vill tacka designadinblogg för tipset hur man gör det. Det finns många bra tips hur man gör om sin design på olika sätt på hans blogg, besök den gärna och kolla runt lite.

Planerna för dagen är inga just nu, får se vad jag hittar på här hemma innan Emelie kommer hem från skolan.



2008-09-15 @ 12:27:23
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: x

bubbla

2008-09-15 @ 16:59:55
Postat av: Jennie

Vad handlar "min dotters hemlighet" om ?

2008-09-15 @ 19:55:42
Postat av: Jennie

Vad handlar "min dotters hemlighet" om ?

2008-09-15 @ 19:56:02
Postat av: Nadia

din blogg blir bara bättre, ;) menman orkar inte läsa rinnade text oftast,så mera bilder skulle uppskattas, grym blogg, ! och dessutom snygg desig, både din och Emelies, lite höst-aktigt, !



Karmisar

2008-09-15 @ 22:15:51
Postat av: Malin

men jisses du har ju verkligen inget eget liv.

2008-09-17 @ 18:07:39
Postat av: Anonym

man orkar inte läsa så mkt ointressant text

2008-09-19 @ 07:13:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n