Helgen

Först måste jag säga att det varit dålig uppdatering för jag inte hade med mig min dator till lumpen förra veckan och det var problem med internet här på berga så jag kunde inte uppdatera och i helgen har jag haft fullt upp med att vara social mot mina syskon m.m som jag inte träffar så ofta tyvärr..

I Fredags efter lumpen så åkte jag och mötte Emelie i Västerhaninge för att sen åka hem till mig och packa innan vi skulle åka till min mamma och mina syskon i Nyköping. Vi kom fram vid 8 tiden på kvällen och hade hyrt 2 filmer till oss och min lillebror fick välja något spel han ville hyra, och som vanligt väljer han något krigsspel. Han är 8 år och säger att han ska göra lumpen, men när jag kom dit i militärkläder engång så vågade han inte ens hälsa på mig först för han tyckte det såg läskigt ut när en militär var hemma hos dom, han är så rolig och söt:D

Vi kollade på "skräckfilmen" på kvällen när mina småbröder och minsta lillasyster hade gått och lagt sig, men den var inte så läskig och den var nog den sämsta skräckfilm jag någonsin sett. Man satt typ och skratta åt vissa saker i filmen. Så den filmen rekommenderar jag inte till någon iaf. Den hette "The Hills Have Eyes II". Mammas sambo satt och skratta typ hela tiden och mina systrar tyckte den var så dålig så dom gick på engång nästan. Så var bara jag, Emelie och P-O som kollade på filmen.

I lördags så var vi ute och spelade fotboll med min syster Emelie, Emelie och Linus. Hade nog varit roligare om fler syskon ville vara med men alla kan ju inte vilja göra samma sak hela tiden, men efter att vi varit ute ett tag så gick vi in och körde kort och därefter körde vi Löning (Det är ett affärsspel som mina syskon tycker är hur kul som helst). Och jag vann ju såklart, Emelie och Pontus kom tvåa, Min syster Emelie kom trea och Linus kom på fjärdeplats men det var hyfsat jämt mellan alla ändå:) På kvällen kollade jag och Emelie på Rattatouille som hon inte hade sett tidigare. Men hon somnade när det var ca 15 min kvar så hon missade såklart slutet.

Idag har vi inte gjort så mycket, vi sov ut och vaknade vid 11 men låg kvar i sängen och drog oss tills klockan var halv 1. Min lillebror skulle åka iväg på fotbollscup så Pontus, Linus, min syster Emelie och mamma åkte iväg vid halv 2 så dom skulle komma dit i tid, P-O åkte till jobbet ett tag efter så det var inte så många kvar hemma.
Jag och Emelie kollade på tv tills det var dags att gå därifrån så vi skulle hinna äta på stan och hinna med tåget som gick 18.14. Jag kom fram till berga strax efter klockan 21. Och var för första gången bland dom 2 första som kom hit. Så nu sitter jag här och tråkar en massa.

Imorgon ska jag åka till Muskö för att sitta i vakten i veckan och på tisdag ska jag till graniskningsnämden för att se om jag får och kan vara kvar för att slutföra värnplikten eller om jag får frisedel pga problem med ryggen och för att jag har varit sjuk så mycket under värnplikten. Så får se hur det går där. Om jag inte får frisedel så åker jag hem igen på fredag för en 6 dagars ledighet:) Och det är några vänner som vill att vi ska åka på en kryssning någon av dom dagarna jag är hemma, så vi får se hur det blir med det. Ska prata mer med dom under veckan.

Ska försöka uppdatera lite bättre nu under veckan iaf:) Tänkte även svara på några frågor jag har fått nu. Så kommer ett till inlägg om ett tag.



2008-03-16 @ 22:31:46
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mia

Hur många syskon har du och hur gamla är de?

2008-03-16 @ 22:44:05
Postat av: Emelie

Du fuskade säkert på spelet;) Sen så glömde du berätta om våran roliga tågresa hihi;) Saknar dig.

2008-03-16 @ 23:14:21
URL: http://ungmamma15.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n