Måndag

Till anonym som skrev :
"jag tycker ni är omogna.. tyvärr, men så är det. man går inte och förlovar sig och sen bara bangar ut för att man har dåliga dagar. "

För det första så förlovar man sig när man tycker att det känns hur rätt som helst, även fast det blev när jag inte hade planerat det. Det blev för tidigt hade egentligen tänkt att vänta ett bra tag längre men hade bara beställt ringarna då för jag hade ganska mycket pengar då så tyckte det var bäst att köpa det medans man kunde. Sen av olika anledningar så blev det att jag ställde frågan tidigare och Emelie vet att jag hade tänkt vänta egentligen.

Och hon banga inte för hon haft en dålig dag, hon gjorde det hon tyckte var rätt och hon har funderat på denna fråga ganska länge. Hon vet att jag älskar henne iaf och att jag vill ha henne i mitt liv ändå, även om det bara är som vän!

Igår så gjorde alltså jag och Emelie slut och bestämde oss för att vara vänner, vi gick runt på stan vid gullmarsplan/globen och pratade om allt sånt.
Sen efteråt så bestämde vi att vi skulle hitta på något bara hon och jag. Så vi åkte först hem till henne och hämta nästan alla mina saker, har några saker kvar där som jag hämtar någon annan gång. Sen så åkte vi hem till mig och lämnade mina kläder och så låg vi i sängen och pratade ett litet tag, sen gick vi ut och gick runt här i orminge och pratade typ om allt roligt vi gjort tillsammans och några mindre roliga saker också. Tillslut tänkte jag att hon och jag kunde gå till glasan så hon fick se hur det ser ut där(Glasan är sjön där dom spela in Bert när han letar efter den där tjejens halsband i vattnet) för jag hade lovat henne att vi skulle gå dit och bada någongång. På vägenså ville hon att vi skulle stanna och kolla på solnedgången men jag trodde vi skulle hinna till glasan och se den där men när vi kom dit så var solen bakom massa träd så man såg inget iaf, tyvärr:(
När vi äntligen var där så la vi oss på bryggan och hade det mysigt ett tag, men efter en stund ville hon gå upp och lägga sig på sanden så vi flyttade oss dit och låg och hade det mysigt där istället och pratade lite till.
Sen av någon anledning fick jag för mig att bada även fast jag inte hade några riktiga badkläder och Emelie trodde inte jag skulle göra det, men det slutade iaf med att jag tillslut hoppade i. Det var sjukt kallt men skönt på samma gång:)
Tiden på glasan med Emelie var en av de bästa stunderna med henne på länge och jag hoppas att vi kan göra något liknande flera gånger:)


Emelie sov även här inatt så när vi kom hem så kollade vi på film(Kanske inte det bästa filmvalet för den stunden, då filmen handlade om bröllop:/) Efter filmen så somnade vi nästan på engång.
Nu har Emelie åkt hem och skulle åka och bada med Lina, det var ganska jobbigt att säga hej då idag och jag kände att jag inte klarade mer än att följa med henne till ytterdörren. Hon frågade om jag inte ville åka med till slussen, hem till henne eller följa med och bada.
Vilket jag egentligen vill göra men känns som att det bästa för mig att göra idag är att vara ensam ett tag iaf, och vara med Emelie och dom andra någon annan dag då jag känner mig bättre.

Kommer nog skriva blogg lite då och då, då jag känner att jag behöver skriva av mig ibland. Så ni får ha översende med om jag skriver lite "luddigt" och så ibland.

Just nu känns det som man har förlorat en hel del av sin familj(Menar hela Emelies familj som jag lärt känna och även tycka om) Men förhoppningsvis kommer jag väl träffa dom en del i framtiden också. Ska iaf försöka hålla kontakten med hennes bror Jimmy som jag kom väldigt bra överens med och hade en del roliga stunder med:)
Men kommer såklart sakna dom alla en del.

Glöm inte att besöka Amandas(Emelies lillasyster) blogg, och lämna kommentarer också så hon blir glad:)
http://mosteramanda.blogg.se




2 bilder som påminner mig om två tjejer som har stor plats i mitt hjärta:(
(Och till er som irriterar er på att jag lägger ut bilder på Wilma och skriver om henne så är det så att man bryr sig om och tycker om ens pojk-/flickväns barn väldigt mycket tillslut iaf när man tillbringar stor del av tiden med dom också)


Och till er som tror att jag typ hatar Granis så är det fel, och ni som tror att han och jag var jätte bra vänner är det tyvärr också fel. Vi började bli vänner samtidigt som allt hände och sen så började han tycka illa/hata mig vilket jag har full förståelse för, och jag tycker inte som vissa av er har skrivit att man ska skriva elaka kommentarer till honom bara för att han blev sur pga allt som hände.
Jag försökte bli vän med honom efter ett tag och han verkade vilja det också just då kändes det som, men det tog inte lång tid innan jag fattade att han inte ville eller kanske inte kunde just då bara? Och sen gick det som det gick, nu har ni nyfikna läsare fått reda på lite mer om mig och granis också.



2008-07-14 @ 12:37:16
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Anonym

hon e ju otrolig?.... asså först vill hon sen vill hon inte ha d e:S hahaa

2008-07-14 @ 13:47:41
Postat av: Christoffer

först vill hon vad? För er som inte förstod så gjorde vi slut innan vi bestämmde att vi skulle åka hem till mig.

2008-07-14 @ 14:01:45
URL: http://fisk33n.blogg.se/
Postat av: Elin

ert slut låter i allfall vackert.

2008-07-14 @ 14:01:46
Postat av: Ida

hoppas verkligen att ni kan vara kompisar i alla fall! :)

2008-07-14 @ 22:16:25
URL: http://baeeck.blogg.se/
Postat av: Nadia (Bolänge)

javisst, life isn't always a fairtytale , ... men goda stunder har ni iaf haft ihop, tycker att både du och hon är eorhört starka, keep doing your thing guys, ! : ) :D men vänner, ? hmm, det låter ju inte heller så dåligt, ju ?

Mogna är ni iaf,

hoppas allt löser sig,. heheh, även om ni vill bara vara vänner, så vill vi läsare att ni ska vara mer än så förstås,

/ Kramisar, o lycka till me alltihop dårå !

2008-07-15 @ 00:58:52
Postat av: Christoffer

Till nadia:

Nej det är ju inte det tyvärr:/ Nej vänner är bättre än inget. Och jag vill också heller vara mer än så men jag vill att hon ska vara lycklig då det är viktigast för mig:)

2008-07-15 @ 01:16:04
URL: http://fisk33n.blogg.se/
Postat av: Malin

Ångrar du nu i efterhand att ni gick för fort fram med förlovning osv ? nu kanske hon blir tillsammans med granis igen då! :)

2008-07-15 @ 07:21:17
Postat av: Anonym

Varför tog det slut? ni förlovade ju er....

2008-07-15 @ 09:47:07
Postat av: sanna

ja tkr du verkar för snäll

2008-07-15 @ 10:47:48
Postat av: Nadia

att det är viktigt för dig att hon ska vara lycklig, ? jag säger bara, GUD va sött av dig,

tror nog att Emelie känner också så,

som du sa, håller med, vänner är bättre än inget, !

jätte moget slut iaf, men vi läsare får hoppas på det bästa, och till er andra, säger jag bara väx, upp o försök hantera era egan probbisar, man ska stötta folk o inte trakka dem ! aja, Bamse kjamisar hehe :D

2008-07-15 @ 16:06:00
Postat av: emelie

Har följt emelies blogg sedan hon började blogga ungefär. Gillar den jättemycket. Brukar kika in på din och granis blogg också. Har aldrig tagit ställning i andreas/christofferfrågan eller vad man ska kalla det. Då man inte har någon rättvis syn på allt som en bloggläsare. Förstår inte hur folk kan bli så upprörda och hatiska för något som absolut inte angår den och som de inte ens vet hur det faktiskt ligger till. Att folk tycker att ni förlovade er för fort mm tycker jag också är konstigt att folk har åsikter om. Det var NI som var ett par, det var NI som älskade varandra och ERAT beslut.

2008-07-15 @ 17:26:11
Postat av: e

Hoppas ni mår bättre snrt och det löäer sig till de bästa ! gvd.

2008-07-15 @ 18:26:35
URL: http://teacoffeeandlove.blogg.se/
Postat av: Beata

Gud vad trist att ni har gjort slut "/

Ni var ett jättesött par :)



Men eller hur är Glasan vackert :)?

Jag bor också i Orminge och att vara vid Glasan är fan det bästa som finns :)



Hoppas allt blir bättre :)

2008-07-15 @ 21:54:32
Postat av: Kicki

Låter ju onekligen som det är en stor chans att ni blir ett par igen.

Kram på er

2008-07-15 @ 23:07:14
Postat av: ....

Alltså, förlovningsringar köper man inte för att man har råd just DÅ. Har man inte råd senare så får man vänta helt enkelt. Att ni förlovade er känns mer som ett skämt än att ni visade er kärlek till varandra.. Jag och min pojkvän hade inte heller råd, men vi fick gott och väl vänta. Förlovning är fan ingen impulsgrej.. Och dessutom så tyckte jag att det gick för snabbt mellan dig och Granis för henne.. Går det så snabbt så blir det bara en "komma-över-grej". Jag vet, jag har själv varit i exakt samma situation. Bara det att jag inte gick och förlovade mig på engång..

2008-07-16 @ 14:14:55
Postat av: emelie d

asså ni är fan bara FÖR mycket :D jag har följt emelies blogg sedan hon startade & då var den rolig att läsa. nu har det ju totalt spårat ur :D gick från granis till dig på några dagar, sen förlovar ni er bara för att ni måste känns det som när du skriver :D sedan gör hon slut för att hon mår dåligt ? haha. snälla, kärlek är ingenting men leker med ! detta är patetisk :D mitt läsande tar snart slut för era bloggar är inget kul att läsa längre =/

2008-07-17 @ 12:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n