Muskö

Ja nu har jag inte uppdaterat på ett tag och tappat några läsare, men dom som vill kommer nog tillbaka tillslut.
Ja i tisdags var jag ju ute med Micki och Eddie, det var en rolig kväll som började på Donken.
Eddie gick såklart till systemet först för att köpa något därifrån för första gången själv, han kunde inte börja med något litet så han köpte sig en kvarting jäger, men sa att han inte skulle dricka upp hela den dagen (Vilket han inte gjorde, men han drack mer än hälften iaf, typ innan vi ens kommit ifrån donken!). Så när vi satt på donken blandade han till en jäger och cola i sin mugg, för han ville inte vänta med drickandet, och jag testade den nya New York menyn (Som jag inte rekommenderar för jag tyckte inte den var god, vidrigaste hamburgaren jag käkat på donken iaf) Sen efter donken gick vi direkt till Kickis, och vakten frågade Micki hur mycket han hade druckit idag (vilket var lite kul då han inte hade börjat dricka ännu haha) och väl inne på kickis så blev det mycket drickande för Eddie iaf, varje gång man köpte något till sig själv var det bäst att man köpte något till honom också om man ville ha kvar sitt eget haha:D Så den kvällen drack jag inte så mycket då jag inte kände för att dricka så mycket och för att ändå ha lite koll på Eddie då han skulle tillbaka till lumpen sen. Vi gick från kickis när dom stängde vilket var vid 2 ungefär. Och Eddie skulle åka med Micki hem för att sova där innan han åkte till lumpen men det Micki inte hade tänkt på var att Tunnelbanan slutat gå. Så när vi skulle gå till bussen så träffade vi 2 tjejer som också hade varit på kickis som skulle till solna, så vi följde dom till bussen för att prata och vara trevliga mot dom. Deras buss gick ca 10 min innan våran och Eddie tyckte vi skulle gå på deras buss och åka med några hållplatser då hann frös, men när vi kom på bussen och Eddie fick sätta sig somnade han typ direkt haha. Så vi åkte till solna och gick med dom till dörren, där vi sa hej då och sen gick därifrån. Vi kom till centralen vid typ halv 4 igen och hittade ett kebabställe som var öppet så vi gick in och käkade innan vi skulle gå till centralen och vänta på första pendeltåget.
Vi åkte med Eddie hela vägen till Berga då han inte var så jätte nykter. Vi kom till berga efter 6 någon gång på morgonen. Jag och Micki kände oss dumma som ens åkte dit mitt i en ledig vecka!? och undra vafan vi tänkte med, men gjort är gjort och vi tog nästa buss tillbaka till Västerhaninge där vi tog pendeln tillbaka. Han gick av vid farsta och åkte hem och jag gick av i älvsjö och skickade sms till Tessan för att fråga om jag skulle åka dit redan då för jag visste att hon var hemma. För hon hade tjatat på mig i 2 dagar att jag skulle komma dit och hälsa på. Så jag åkte dit och när jag kom dit så kollade vi på tv, käkade och jag sov i omgångar då Tessan blev sur för att jag sov hela tiden haha. Jag sov över hos Tessan och somnade mellan 8 och 9 någongång på kvällen och vaknade vid 8 dagen efter. Tessan skulle till skolan så det var lika bra att gå upp och göra sig i ordning för att åka hemmåt.

När jag kom hem så var det nästan rakavägen in i duschen för att göra sig i ordning för att åka in och möta Emelie i Slussen. (Jag hade inte behövt stressa så mycket då hon kom lite försent.) Hon fick blommor av mig då det var alla hjärtans dag och allt, sen åkte hon jag och Wilma till sickla för att gå runt i affärer och kolla på olika saker. (Jag hitta inget jag ville ha och hon hitta nog inget spännande heller.) Så vi åkte hem till mig och kom fram typ vid 18 tiden, Vi köpte lite godis och gick hem till mig och kollade på medans Wilma lekte och gick efter min katt som blev livrädd. Det var en trevlig kväll tillsammans med dom båda:)

Kom tillbaka till berga igår(Fredag) och trodde jag skulle till sjuksyster men min återbesökstid var på måndag så jag gick dit i onödan. Sen åkte vi till Muskö för att påbörja vakthelgen. Och nu är jag här på detta sjukt tråkiga ställe där det inte händer ett skit! Lumpen är så sjukt tråkigt men vad ska man göra, på mönstringen lovade dom massa saker som lät hur roligt som helst och inget av det roliga är något som man får vara med om här iaf! Så man ska inte lita helt på vad dom säger där eller vad det står i alla papper tydligen. Men gjort är gjort och nu är jag här och har gjort 202 dagar av min värnplikt! (Har för mig att det är 202 dagar om det inte är mer?)

Kommentera gärna!
(Men godkänner inte alla längre då vissa kommenterar fel saker och detta är tyvärr inget forum!)




2008-02-16 @ 20:34:13
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Denise

hehe neee bara två vagnar & 4papperskassar :P aadå jag e skit nöjd, allt nytt o betalade inte ett skit=)

2008-02-16 @ 20:39:41
URL: http://denisehogstrom.blogg.se/
Postat av: Therese

bra uppdatering.. =)
fortsätt så.. Ha en fortsatt bra dag! Puss och kram

2008-02-16 @ 20:58:57
URL: http://theresemansson.blogg.se
Postat av: Denise

hehe aa precis..kanske inte fullt lika kul som att vara på ikea =)

2008-02-16 @ 21:13:55
URL: http://denisehogstrom.blogg.se/
Postat av: Denise

det var ju det jag menade :P

2008-02-17 @ 11:19:09
URL: http://denisehogstrom.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jisses. Du har juh skrivit en hel uppsats :P
O mig har du tappat som läsare. Haha. Nä, men jag kollar bara när du har uppdaterat :P

2008-02-17 @ 12:06:40
URL: http://click.blogg.se
Postat av: Lee

Vilken fin bild Emelie lagt upp pa dig och Wilma pa hennes blogg! :)

2008-02-17 @ 15:40:06
URL: http://leemikulska.blogg.se
Postat av: Anonym

fulfulfulfulfulful


det är synd omdig FISKEN

2008-02-17 @ 19:02:22
Postat av: Therese

tack så mycket Christoffer! :)

2008-02-17 @ 21:07:50
URL: http://theresemansson.blogg.se
Postat av: Sofie

Haru gått o dött?

2008-02-19 @ 17:27:48
URL: http://click.blogg.se
Postat av: Mia

Dålig uppdatering:)

2008-02-20 @ 13:59:25
Postat av: Sofia

Hm. Förstår att du tycker lumpen e skittrist, men har hört att ni har den slappaste utbildningen... ;)
Tråkig, men sjuukt slapp. Min pojkvän va också på Berga, som g-båtsförare (nu är han i göteborg, jobbar för min- och bordningspluton), och han sa att ni som satt i vakten inte behövde göra så värst mycket.^^
+ att ni tydligen fick baskern utan att ens behöva göra övning amfibie?

Vill inte på ngt sätt trycka ner dig, menar bara att man kan ha det såååååå mycket värre. Såg att du hade tid att ta en hel del kort, önskar min pojkvän också hade det. Han har knappt tid för att skicka 3 sms / veckan. =/ Well, well.
Btw, får ni muck som planerat eller en månad tidigare?

2008-02-20 @ 18:58:03
Postat av: Linn

Tyckte jag kände igen Muskö, då kanske du var tillsammans där med min pojkvän? Han klev på högvakten idag och har varit på muskö innan det, varför har jag ingen aning om då han igentligen är i Luleå vanligtvis. Men han beskriver det också som en sjukt tråkig plats haha.

2008-02-25 @ 00:07:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n