Lumpen

Ja imorse så försov man sig så man missade första bussen och det slutade i att jag kom 30 min försent till berga idag. Blev uppskriven på en försenadlista och får se vad som händer utifrån det sen. Antagligen händer det inte så mycket, jag får nog bara en tillsägelse eller något skulle jag tro. Jag kom iaf i tid till uppställningen så jag har inte fått någon utskällning för det iaf.

Är nu ute på muskö igen efter att ha varit hos sjuksyster imorse för att göra tester och så på lungan igen, och det var samma diagnos som senast och jag får inte ha utomhustjänst denna vecka heller och ska tillbaka dit igen efter nästa permis och göra en ny kontroll. Denna skit verkar aldrig ta slut, men fick ett lite roligare besked och det är att jag får börja fysa men endast väldigt lätt träning. Så ska gå till gymmet lite då och då nu i veckan för att ha något att göra på mina "hålltimmar" när jag inte är för trött så jag måste vila, kan ju dra med mig Habtai så blir han glad också, Haha:D

Fick se schemat för denna vecka och jag ska sova klockan 19.00 varje dag och upp vid 03.00 det schemat är det sämsta här på muskö då jag är en nattmänniska och aldrig lyckas sova klockan 19.. men jag lär troligtvis somna hyfsat tidigt idag då jag inte sov så mycket inatt och är väldigt trött just nu iaf.
Kommer kunna blogga lite varje dag nu för jag tog med min laptop och bergh hade med sitt mobila bredband så kommer nog sitta här och skriva av mig lite då och då iaf:) Sålänge jag har något att skriva, haha för det händer ju inte så mycket när man är här ute oftast!

Lägger in lite bilder, dom är inte nya men kommer nyare sen!:P

Lämna gärna en kommentar!:)



2008-02-04 @ 15:57:26
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Therese

jävlar vad du uppdaterar nu då!! :P haha men det är ju bara bra :D Puss

2008-02-04 @ 17:22:00
URL: http://theresemansson.blogg.se
Postat av: Johanna

Oooh vad har du för befattning? :D Jag blir avundsjuk på dig, vill oxå va i lumpen! :(

2008-02-04 @ 17:31:21
Postat av: Christoffer

Jag är bevakningssoldat (NSKY:P) Och det är en sjukt tråkig tjänst haha.. Lumpen är inte så kul men det är nog en bra merit efter när man söker jobb m.m. Varför gör du inte lumpen om du vill?

2008-02-04 @ 18:43:30
URL: http://fisk33n.blogg.se
Postat av: Nadja

kommentera? bilderna? hur? typ: "ja den med lite socker på! ;)" ?

2008-02-04 @ 19:46:28
URL: http://nadja.blogg.se
Postat av: josefin

snygga kläder! Killar i sånt är verkligen hur hett som hellst :) .. Jobbigt att sova så tidigt och upp så tidigt =P Men det blir väll en vana det också, precis som allt annat =) Ha det fint! pusshej

2008-02-04 @ 22:29:44
URL: http://jowssi.blogg.se
Postat av: awiiie

inte dåligt!

2008-02-05 @ 18:40:37
URL: http://awiiie.blogg.se
Postat av: Johanna

Aha okeej! Njae men jag tror oxå det är jättebra att ha gjort den faktiskt =) Jo jag ska, måste bara fylla 18 först för att få mönstra :) men jag orkar inte vänta! ;) Jag vill göra som sjukvårdare, då kan man ha nytta av det efteråt sen .. :P Men du är itne drabbad av att behöva sluta en månad tidigare eller?

2008-02-05 @ 19:45:51
Postat av: Christoffer

Jaha okej:) Jag är Signalist/Sjukvårdare men själva sjukvårdsutbildningen var väldigt kort och man lärde sig inte så jätte mycket nytt.. Men det beror kanske på vilken tjänst man har annars också iofs, för vissa får bättre utbildning än andra beroende på tjänst och vilka befäl man får så.. Men om du ska mönstra får jag väl önska dig lycka till iaf:)

Vet inte om vi kommer få sluta en månad tidigare eller inte, det är inte bestämmt än för oss. Så vi får se, tror det inte finns en enda av oss bevakningssoldater som skulle tacka nej till att få sluta en månad tidigare, då ingen tycker det är så kul här längre. Vissa tyckte det innan och andra har börjat tycka det på senare tid.

2008-02-06 @ 05:17:20
URL: http://fisk33n.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n