Svar

Är du och emelie fortfarande tsm? tror du att de kommer bli bättre mellan er snart?
- Ja vi är fortfarande tillsammans, och ja det tror jag då det redan har börjat bli bättre.

Tycker inte du att du är skylldig tjejen du var otrogen med en ursäkt?
- Nej jag tycker inte att jag är skyldig dig en ursäkt, så du kan lägga ner med att skriva massa kommentarer..

Vad gör du på dagarna, jobbar du?
- Nej jag har inget jobb ännu, om dagarna så söker jag jobb och umgås med vänner och/eller Emelie. Och har även börjat spela innebandy igen nu så jag har något mer att göra.

Hur gammal var Wilma när du o Emelie träffades första gången? Så liten att Emelie fortfarande ammade henne? Är ni fortfarande tillsammans?

- Wilma var 8 månader när vi träffades första gången tror jag. Och vi var bara vänner på den tiden, och hade pratat ett bra tag innan. Den gången vi träffades var det inte meningen att vi skulle träffas, stötte på henne när vi var påväg hem från lumpen. Pratade inte speciellt mycket den dagen, var mest granis och Tessan som pratade den gången. Och ja Emelie ammade henne fortfarande då.
Ja vi är fortfarande tillsammans

här kommer lite frågor:
1. Jag har läst din blogg ett bra tag men skulle vilja ha en liten sammanfattning om vem du egentligen är. Familj, bakgrund, utbildning, jobb och liknande?
2. Kommer du och granis fortfarande inte överens?
3. Hur är det med dig och emelie i dagsläget, är det något du vill satsa på efter hennes svek?
4. Bloggar du för att du själv vill eller känner du dig "skyldig" för alla oss läsare som tjatar:)

5. Vad har du för fritidsintressen egentligen?
- 1. Jag är pappas enda barn och har alltid bott med honom, min mamma och pappa gjorde slut innan jag blev 1 år har jag för mig. Hon bodde kvar i närheten med sin nya kille som hon träffade ett tag efter och dom fick 2 barn, mina älskade småsystrar:D Men dom flyttade till Nyköping när jag var 8 eller 9 år. Och sen träffade inte jag dom något alls på 1-3 år, och sen träffade mamma en ny kille där nere efter massa saker som hände med hennes kille hon hade då och dom fick ett barn när jag var 11. Så då fick jag min efterlängtade lillebror. Från att jag var 10 tills jag blev 15-16 var jag där varje sommar nästan hela lovet. Och i och med att jag fick min lillebror så fick jag 3 bonussyskon också (2 systrar och 1 bror).
Mamma är nu Gift och bor i Oxelösund, och min pappa bor där vi alltid har bott :) Jag har som sagt alltid bott hos pappa och är uppväxt i Orminge. Jag gick på Walthers Gymnasium i nacka strand för att dom hade inriktning på special idrott och var därför ett givet val för mig då jag älskade att köra innebandy. Men efter ett halv år så tyckte jag att dom träningarna var onödigt långt bort så jag bestämde mig för att byta till IT resten av året. Sen i 2an bytte jag till innebandy igen då vi skaffade ett eget lag för våran skola. jag hoppade sedan av gymnasiet då jag kände att det var både fel utbildning och att jag var skoltrött. Jag hade fått kallelse till lumpen så valde att göra den istället för att slutföra min utbildning just nu. Jag har jobbat på D-mark som markarbetare direkt efter lumpen och sen jobbade jag på Brisak ute på värmdö i slutet på 08 till början på 09. Jobbade lite kort inom bygg på mammas egna företag i början av sommaren, men eftersom det är lågkonjuktur fick dom inte in så jätte många jobb. Så dom har lagt det på is ett tag och därför söker jag nytt jobb nu igen.
2. Nej vi är kommer väl inte speciellt bra överens, vi har iaf varit med båda två när det varit hämtning/lämning av Wilma men vi säger oftast inte så mycket till varandra. Får se hur det blir i framtiden, man vet aldrig vad som kan hända.
3. Det är klart jag vill satsa på vårat förhållande, jag tycker det är värt att kämpa för. Hon har kämpat efter att jag gjort bort mig. Och jag älskar henne för mycket för att släppa henne allt för lätt, man ska inte ge upp för lätt helt enkelt.
4. Jag bloggar för mig själv, har ni inte märkt det? haha. När jag känner att jag inte orkar eller har tid att blogga så struntar jag oftast i det, och ja det blir lätt så att många läsare blir sura för att man inte skriver regelbundet, men det är min blogg och jag skriver för mig och ingen annan :) Kul att det är så pass många som läser ändå när man väl skriver.
5. Mina intressen är innebandy, saker som rör datorer, kolla på fotboll, Djurgården i allmänhet som förening, barn då jag alltid haft småsyskon eller andra småbarn runt mig(även innan Emelie kom in i mitt liv), min familj och mina vänner.

Jag undrar faktiskt om du läser någon av "dom stora blondinbloggarna"?
Och om ja, vad tycker du & vilken tror du har mest vett innanför skallbenet?
Sen undrar jag vad du lyssnar på för musik, du kanske kan lägga upp en låt som du tycker mycket om som man kan lyssna på medans man läser svaren? :D haha.

- Nej jag läser faktiskt inte någon av dom bloggarna då jag inte är speciellt intresserad av deras bloggar. Om jag läser någon av dom större bloggarna brukar det oftast vara Kenza's blogg jag läser.
Jag lyssnar faktiskt på nästan all musik, är inte speciellt kräsen när det gäller musik. :) jag kan lägga upp någon låt som jag tycker om i nästa inlägg jag gör :D

Just det.. En fråga till.
Om Emelie hade blivit gravid nu, och valt att göra abort,hur hade du känt då? Hade du velat ha kvar barnet?..

- Såg inte att du skrivit någon annan fråga ens?
Jag kan inte svara på hur jag hade känt, då jag inte vet hur det skulle kännas innan det väl händer. Det är klart jag hade velat ha kvar barnet då jag helst inte gör abort, men om hon vill göra abort och det är vad som anses bäst av oss just då, så är det klart att jag följer med hela vägen och stöttar henne.

Undrar bara hur det har kännts för dig att träffa någon som har barn?
Är det något du skulle göra igen?

- Att hon har barn känns inte så jätte märkvärdigt, i början kändes det lite annorlunda. Men förhållandet i sig blir ju inte så annorlunda i längden, jag tycker det är kul med barn så ser det som en extra bonus bara :)
Om jag fick göra om mitt val skulle jag göra exakt samma val ja. Hoppas det duger som svar.

Vad ser du för nackdel med att vara tillsammans med någon som har barn? Hur stor del i Wilmas "uppfostran" har du haft?
Vad är statusen med dig och Emelie?

- Jag ser inga nackdelar med att vara tillsammans med någon som har barn. Finns bara fördelar och flera roliga minnen :) Jag tror inte jag har tagit sån stor del i Wilmas uppfostran, tycker att Emelie och Granis har skött det bra själva. Ser mig mer som "mammas kille", som finns där om hon behöver och som vän.
Vi är fortfarande tillsammans.

1. Vad jobbar du med nu?
2. Tänker du plugga vidare någon gång?
3. Vad är drömjobbet?
Vad skulle du välja av:
4. Vinna en resa jorden runt eller vinna 100 000 i kontanter (som du inte får resa för då)?
5. Äta en myra eller äta en spindel?
6. Leva i celibat ett år eller gå upp 30 kilo?

- 1. Just nu söker jag jobb.
2. Ja jag har tänkt plugga vidare men inte riktigt ännu.
3. Något riktigt drömjobb har jag inte än, vill testa på lite av varje innan jag vet vad jag verkligen vill. Men mina 2 senaste jobb har varit väldigt roliga att hålla på med :) (Lager och bygg)
4. Jag skulle nog välja 100 000 kr då det finns mycket saker jag vill göra som kostar pengar men som inte har med resor att göra.
5. Äta en myra helt klart :P
6. Gå upp 30 kilo tror jag :O




2009-09-05 @ 00:14:36
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Malin

alltså... hur misslyckat kan det bli??

2009-09-05 @ 11:01:59
Postat av: Sanna

Åh du är ju så bra, jag uppskattar verkligen att du alltid tar dig tid till att grundligt besvara alla frågor man ställer:) Och hoppas verkligen att det löser sig för dig o emelie, ni är supersöta ihop! Sen fattar jag inte vad malin där uppe menar så vet inte om ja ska försvara det eller inte ahha.

2009-09-08 @ 14:57:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n