Lyckad Seriepremiär

Det var helt klart en bra match med en hel del spänning och det kändes bra, och såg väldigt bra ut. Bra taktik och bra coachat av våran coach :)
Skönt med 3 viktiga poäng, och detta är något viktigt att bygga vidare på nu:)
Jag hoppas att jag presterar tillräkligt bra på träningar m.m så jag blir kallad till flera a-lagsmatcher, var en del problem i fredags som tillslut löste sig så att jag kunde vara med. Var med som avlastare och fick därför ingen speltid denna gång, men det gör inget då jag inte hade räknat med att spela speciellt mycket just nu ändå. Grabbarna som spelade körde bra och orkade hela vägen, och det känns bra att jag inte belastade mitt ben mer än nödvändigt, då benet inte är helt återställt ännu. Kände av det lite under uppvärmningen igår, men det borde vara bra till början eller mitten av nästa vecka ändå :)

Det var riktigt kul att få se hur alla kämpade även när vi låg under med 3-1. Ingen gav upp, alla kämpade på lika mycket rakt igenom hela matchen. Vi vissade att om man aldrig ger upp så kan det löna sig i slutändan! Riktigt härligt!! :)

Det var en liten publik jämfört vad jag är van vid från när jag spelade i Orminge, men det har nog en hel del att göra med att när jag spelade i orminge så var det föräldrar till andra lag och dom lagen som skulle köra innan och kört efter som kollade på våra matcher också. Kul att det var folk som var där och kollade iaf, och Wilma var super söt i sin Djurgårdsdress som Granis köpt till henne, som han hade skickat med för att hon skulle kunna ha på sig när hon hejade på oss igår:D Man hörde henne nästan hela tiden, hon ropade "Heja stoff-stoff(Christoffer med hennes uttal), Heja Mimmy(Jimmy) och Heja Djurgårn" Och så pekade hon på motståndarna och sa att dom var bajs, berättade Emelie igår efter matchen.

Det blev tyvärr inga bilder då det inte fanns batteri kvar i någon kamera hemma och Emelie's kamera är som sagt trasig och vi kommer inte på vart kvittot är så vi kan skicka in den.

Här kommer en matchrapport som jag kopierat från våran hemsida skriven av våran kapten:
"Dags för seriepremiär och motståndet var inget mindre än Vällingby.
Vällingby kommer från fyran och enligt vissa, typ deras ordförande, tippade att vinna serien i år och vem vet, det kanske dom gör.
Att Vällingby kan spela innebandy råder det inga tvivel om, de är duktiga.
Att de har en del svagheter råder det inte heller något tvivel om men å andra sidan, vilket lag har inte det?
Inför starten så fanns det på sina håll en viss nervositet, inte för matchen i sig utan kanske mer för mötet mot Vällingby.
När vi går på så är taktiken klar, glasklar. Alla vet vad som ska göras och när.
Stämningen är skön, det finns ett skönt lugn bland spelarna och coach men ändå ett grymt fokus. Fokus på uppgiften!
Spelet på plan blir som vi förutsatt och det passar oss mkt bra. Vi spelar stabilt och tryggt och tar även ledningen efter 14.17, mål Peter ass Lamberg.
Tyvärr behåller vi inte den till periodvilan utan 1-1 är ett faktum 19.41.


När vi kliver in i andra så har vi samma fokus som tidigare och allt är precis lika glasklart som tidigare bortsett från att vi känner att vi har något på gång. Något riktigt bra, det ligger liksom i luften på någon sätt.
Under andra så stänker Vällingby in 2 baljor. Snyggt gjort också, applåd till Vällingby.
Vi har en del sköna avslut men deras keeper gör några bra räddningar, han är snabb med händerna högt upp.
Våra gubbar spelar mycket bra i andra även vi fast vi inte gör några mål.

Inför tredje så justerar vi taktiken något och vill köpa oss lite tid i början av perioden för att sen kunna driva på ordentligt.
Det lyckas bra och 2-3 kommer efter 7.27, mål Peter ass Åberg.
15.52 kommer kvitteringen som ett brev på posten, 3-3 mål Lakfors ingen ass.
2-3 målet är ett lågt skott av Peter och 3-3 en stänkare i krysset av Lakfors. Snyggt!
Under tiden så ser jag hur det skruvar och vrider sig på en viss stol på läktaren…..
Jag känner personen i fråga och vet att han har det jobbig, riktigt jobbigt.
Själv tänker jag bara, det kan bli värre, det ska bli värre.
Vi har matchen ganska precis där vi vill ha den, vår taktik fungerar och det börjar Vällingbys svagheter också.
Tänk er att ni kommer in i ett stort rum och känner att oavsett var ni står så känns det fel.
Ni provar här och där, bakom och framför, på sidan och på djupet men inget är rätt. Så ungefär tror jag att Vällingby kände men vad vet jag, jag var inte i deras kläder och dessutom så har jag ingen aning om vad de hade för taktik.
Men vi är tacksamma för det, för sen small det bara till igen.
Ett lågt skott av Peter och 4-3 var ett faktum, ass Lakfors. Tiden är 17.55
Då, då visste jag att vi skulle klara det.
För hur skulle Vällingby klara av att komma förbi våra stabila forwards, våra grymma backar?
Och även om de skulle, på något obegripligt sätt lyckas tråckla sig förbi så har vi Mike i målet.
Vällingby var bättre på pappret men vi var bättre på plan.

Idag vill jag ge alla beröm för idag var vi ett lag, truppen och coach, vi gjorde det tillsammans.

Ett tack till seket och publiken är också på sin plats, tack!


//Niklas Blom #29"



2009-09-13 @ 10:48:49
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lisa

Länge sedan du uppdaterade, tänkte bara fråga lite om de e ok?:) Tcker att din blogg e bra men de verkar som att du har tappat gnistan stämmer det, kanske mycke som händer i ditt liv nu?

HUr e de med dig och Emelie , e de verkligen vär det, båda ni har ju varit otrogna...säger inte att ni ska göra slut, kan bara inte fatta att hon förlåtit dig, ta vara på det om hon gjort det gör aldrig ngt igen som gör att hon inte kan lita på dig. Vet inte om ni är så kära att ni inte kunde se vad ni gjorde mot varann, men en gång otrogen alltid otrogen... brukar man ju säga. om man inte bryter mönstren.

Hoppas du kan komma tillbaka till ditt skrivande.



Puss o Kram;)

Lisa

2009-09-25 @ 13:14:53
Postat av: Sofia

Hej Såg dig på The Bridge, har du skaffat ny tjej? Såg dig pussa en lång blond tjej. Va kul det måste vara att vara nykär:) Kan du inte börja blogga igen:) Du skriver verkligen skjukt bra, hur går det med jobbsökandet?:) / Sofia

2009-10-29 @ 15:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n