Helgen

Dåligt uppdaterat nu igen men men har massa annat att tänka på och sånt hela tiden så blir inte mkt tid för att blogga, då det inte heller är min högsta prioritet. Helgen har gått ganska snabbt ändå, i fredags så var jag bara hemma och tråkade. Passade även på att städa hela lägenheten åt pappa och byta klädsel åp soffan då vi har köpt ny för det hade blivit brännhål i ena sittdynans tyg, så nu är soffan blå istället:P Sen satte jag mig på msn och prata med lite folk jag inte pratat med på hur länge som helst från WWT(min gamla hemsida som var en torrenttracker men egentligen var mer känd för sitt forum:P) tiden och lite annat folk också. Och prata om massa roligt och vissa lite mindre roliga saker. Men kvällen blev lång och det fanns tydligen massa att prata om. Så det var ganska kul även fast jag inte gjorde något speciellt alls. Vaknade tidigt igår och väntade sen på att Emelie skulle bli klar och höra av sig så vi kunde träffas(vi skulle in till stan och fika) och vi gick runt ett tag, skulle först in på bellmans men det var lite för trångt så vi skulle inte fått plats med barnvagnen så blev coffe house eller vad det heter som ligger där i sergelgången. Var massa folk där också men vi hittade iaf ett bord som var ledigt. Efter det åkte vi hem till henne och vi gjorde väl inte så mycket, handlade mest om Wilma då hon var så glad och ville leka massor. När hon väl skulle sova ville hon inte det och så kollade vi på klockan och såg att den inte var så mycket som vi trodde så hon fick vara uppe ett tag till då hon var så pigg. Så hon lekte i vardagsrummet med Amanda och dom andra och jag och Emelie passade på att kolla lite på TV (Sing a long var det som gick just då, och det har jag inte sett sedan tiden jag var tillsammans med Tessan) Det var ganska kul ändå, och trevlig underhållning sådär på kvällskvisten(kändes som att det gjorde bra för vår kväll också). När Wilma skulle sova så fick hon välja om hon ville sova med oss eller med sin mormor och då tyckte hon att jag och Emelie skulle gå med henne till Emelies mammas rum(Enligt Wilma så tyckte hon att alla skulle sova där inne haha så sött=)) Men när hon märkte att hon inte fick som hon ville så gick hon med på att gå med in i rummet igen med oss. Tog ett tag innan hon väl somnade då hon var så uppspelt efter att ha sprungit runt och lekt massor. Jag och Emelie gjorde inget mer när Wilma hade somnat för klockan var så mycket då så vi passade på att sova vi med då.

Idag har vi inte gjort så mycket vi tog en promenad till Älvsjö för Emelie skulle träffa Granis där och sedan följa med honom hem för att äta och så där borta. Och jag visste att Tessan brukar åka från Alex vid ungefär samma tid så jag kollade vart hon var just då och hon var i Årstaberg(1 station ifrån) och väntade på sitt pendeltåg och vi bestämmde att vi skulle träffas en stund då det var länge sen vi sågs, vi gick till donken så jag fick i mig någon lunch och satt och pratade ett tag där innan det var dags för henne att börja röra sig för hon skulle hem till sin bror på middag lite senare. Jag åkte med henne till östertälje för att vara lite trevlig och så vi kunde prata lite mera. Nu har jag precis kommit hem och väntar på att klockan ska bli kvarti 8 så jag kan börja gå mot min träning. Var inte så sugen på att träna tidigare idag, men nu så är jag ganska taggad på det. Så nu vill jag bara att klockan ska gå fortare haha! Ikväll efter träningen tänkte jag passa på att kolla runt lite vad det finns för lediga jobb i sthlmsområdet på dom olika sidorna som finns och skicka in ett antal ansökningar, Har inte gjort det ännu denna månad så är dags att börja nu helt enkelt. Ska även på arbetssökarkurs(för att lära sig skriva cvn och våga söka dom där jobben som man ändå inte har allt dom söker m.m) den 20:onde så det kan nog bli kul och så lär man sig en del där också förhoppningsvis;)
Funderar även på att plugga in dom ämnena jag missade i gymnasiet då jag hoppade av, men känner inte riktigt för att plugga just nu, men ska söka nästa år iaf(Det kommer vara ett av mina nyårslöften ändå!)

Hoppas att ni har haft en bra helg!:)



2008-10-12 @ 17:23:53
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Amanda

Fick en vibb att det inte är bra mellan dig och Emelie, stämmer det?

2008-10-12 @ 22:07:41
Postat av: Christoffer

Alla har sina bra dagar och dåliga, vi har haft ett par saker vi behövt prata om men det är löst nu. (Tycker jag det verkar som iaf, men sen om hon kanske ser annorlunda på det kan jag inte svara på.) Men hon saknar Wilma massor i veckorna och det får henne såklart att bli lite deppig och sen en del andra saker som händer och sker runt oss gjorde så det blev som det blev ett tag. Men som sagt det är bra nu igen:)

2008-10-13 @ 02:56:19
URL: http://fisk33n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n