Torsdag!

Ja så var det torsdag och första dagen på jobbet:) Började 06.30 i morse så var tvungen att gå upp senast 05.00 för att hinna med bussen som gick 05.37. När jag kom dit så fick jag först häsla på en massa folk, och dom verkar vara roliga och trevliga hela bunten med lite speciell humor men det är kul:D haha, fick åka med Chefen för att köpa arbetskläder och sånt innan jag kunde börja på riktigt och kom till Täby och kunde börja gräva runt 8 tiden. Dagen har gått relativt fort faktiskt vilket är skönt, men denna värme dödar mig när jag står och jobbar, vi står mitt i solen och har typ ingen skugga alls där vi håller på just nu, men det var skönt att få något att göra och få en massa frisk luft på köpet haha. Det var en som frågade vad det var för slags jobb, det är markarbete, lägga nya/byta ut dräneringsrör, gräva en hel del:P, plana ut marken så den blir rak, lägga gräsmatta, lägga plattor och såna saker:)

Skulle ha jobbat fram till 16.00 idag men vi var klara med grävandet för idag vid 14.30 ungefär, då det var stenar och berg som vi måste få undan på annat sätt ivägen nu bara så vi måste ha andra redskap än dom vi hade idag, så det ska vi fixa imorgon och även lägga in dom nya dräneringsrören. Så imorgon ska jag vara typ som en lärling och få lära mig hur man får bort stora stenar och berg som är ivägen och sen hur man lägger dräneringsröret.

Idag händer det nog inte så mycket mer då jag är sjukt trött efter denna dag och kommer nog somna ganska tidigt idag då jag ska upp lika tidigt imorgon, men slutar tidigare imorgon iaf:) Slutar redan klockan 13.00 :) Sen ska jag åka hem till Emelie(När jag skriver hem till Emelie menar jag hennes mamma och inte till Granis så ni inte missförstår det som några verkar ha gjort tidigare och påpekat det med en massa frågor). Vi ska antagligen gå på bio imorgon kväll också då hon ville se någon film som hade premiär, hoppas att den är så bra som hon tror bara;)

Det var allt för nu iaf=)



2008-05-08 @ 17:04:04
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Tove

Kolla in min blogg =)

2008-05-08 @ 22:17:00
URL: http://croneman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n