Tisdag

Idag har jag varit på jobbet och fortsatt med gårdsarbetet som jag började med igår. (Vi ska kasta all skit som finns på området) Så jag och Jonas har fått kasta bra mycket gamla diselslangar som väger bly och visa av dom hade desutom besnin kvar i sig vilket inte gjorde det lättare och jobbet mycket skitigare haha, allt skulle in i en gamal lastbilsvagn som ska köras till tippen eller något antar jag. Sen när vi lagt in alla slangar så man knappt kommer in i släppet så kommer dom på att vi ska ha några påsar som ligger längst in i vagnen i ett litet rum, så vi får klättra in hela vägen för att komma dit och räknar fort ut att vi inte kommer orka gå fram och tillbaka med alla dom där påsarna över alla slangar den där biten och hittar ett gamalt "fönster" med plexiglas och slår ut det fönstret och ber en av arbetarna att köra dit traktorn och hissa upp skopan så vi kan lägga påsarna i den så att dom inte går sönder när dom dunsar i marken. När vi var klara med det så skulle dom kasta in gamla målarfärgsburkar i släppet som jag och Jonas också fick göra, och självklart hamnar en av plastburkarna med färg kvar i på ena slanghögen och rullar tillbaka och dunsar rätt i marken och spricker och vi får färg överallt HAHA:D Så det var bara att skyffla upp skiten. Han hade tur som inte stod där det skvätte som tusan så han fick inget på sig medans jag fick en hel del över mig så ser ut som en målare lite för tillfället. Men när vi skyfflat in allt så ser det förjävligt ut inne i släpet tur att allt ska kastas iaf haha:D Men kul hade vi iaf haha:D:D
Men varken jag eller Jonas vill se en enda gamal diselslang igen iaf haha för fan vad tungt det blir efter ett tag:P

Efter jobbet satt jag kvar ett tag och väntade för att Emelie satt på pendeln för att möta mig i Spånga, efter det åkte vi till stan för att käka och vara lite med varandra och ganska så snart så var det dags för henne att åka hemmåt igen och jag valde att följa med henne till Västerhaninge då jag inte vet när jag får träffa henne nästa gång så ville vara med henne så länge som möjligt idag.

Nu är jag hemma igen iaf och ska snart gå till sängs och sova då det är ganska jobbigt att hålla på med allt detta arbete faktiskt, men är kul på samma gång faktiskt:)

Glömde en fråga,vad har du haft för jobb tidigare? Sommarjobb och så?
- Jag har inte haft något riktigt jobb tidigare och därför inget sommarjobb heller så detta är mitt första jobb. Har jobbat i en livsmedelaffär tidigare men det var inget som kan klassas som jobb enligt mig, varför det inte gör det är pga han som ägde butiken och en massa, men den historian får bara folk som känner mig väl höra.

Det var enda frågan jag hade fått denna gång, men tänkte kommentera/ställa en fråga angående en av kommentarerna ändå.

Wilma är och kommer aldrig bli din unge.
Hmm.. när har jag någonsin sagt att hon är eller kommer bli min unge?




2008-05-13 @ 21:33:44
Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n