Helgen

I fredags hände det inte så mycket då Emelie var med Granis och Wilma så jag var hemma och tänkte gå ut med någon men kände samtidigt att jag inte orkade gå ut och festa så jag sket i det och valde istället att städa mitt rum och sen ligga i sängen och slappa och kolla på film och så i princip hela dagen, sen när klockan blev runt 23 så kände jag mig hur sugen som helst på att gå ut men det var lite sent då alla andra hade varit ute ett tag eller skulle inte ut alls den dagen, och det är inte så kul att komma nykter när alla andra har druckit så mycket så dom knappt vet vad dom heter vissa gånger. Så jag sket i det ändå tillslut och satte mig vid datorn och prata med folk på MSN tills en person påminde mig om att jag glömt att se ett Smallville avsnitt och det hade tydligen han också så vi tittade på det samtidigt och efteråt satt vi och prata om avsnittet ett tag och sen var det dags att sova då jag inte ville vara alltför trött när Emelie skulle komma dagen efter.

På lördagen kom Emelie vid 13 tiden men jag vaknade lite senare och hon vågade inte riktigt komma och plinga på så hon gick runt lite innan jag väl vaknade men sen när jag vaknade så var vi inne i mitt rum och kollade om jag hade någon film man kunde se på senare ikväll och sen gick vi för att handla något att käka då ingen av oss ätit lunch (och jag hade inte ätit frukost heller) och påvägen hem så gick vi och hyrde en film. Det blev "The Contractor" som förövrigt var väldigt bra enligt oss båda:) När vi kom hem så frågade pappa varför vi inte gick och handlade "riktig" mat och sånt på Konsum eller Vivo. Så när vi ätit och sen låtit maten smälta så gick vi ner igen till Centrum och köpte mat, glass till pappa, Godis och såklart läsk:D Sen gick vi hem och så kollade vi först på Eragon då vi båda tyckte att det var för tidigt för att titta på den andra filmen ännu. Och sen vid 21 tiden någon gång så satte vi på filmen som vi hyrde och käkade massa godis och ostbollar:D Efter filmen låg vi och kvar i sängen och hade det mysigt och prata om allt och inget. Efter det så var det dags att sova:)

Vi sov inte lika länge som vi brukar göra idag och vi gick upp vid 11 tiden imorse, vi satt vid datorn och sorterade och fixade med bilder och filmer på våra mobiler. Och så passade vi på att byta tillbaka mobiler(Då vi har lånat varandras mobiler i typ 2 veckor eller något nu).
Sen gick vi ner till Centrum för att sätta oss och äta något innan det var dags för henne att åka hem och dags för mig att gå hem och byta om innan träningen.
Träningen gick bra idag men det var jobbigt då vi bara var 9 personer vilket betyder att det var bara det ena laget som hade avbytare och jag hamnade såklart i det utan avbytare så det blev mycket springande så efter ett tag så orkade jag inte springa så då valde jag att spela väldigt defensivt istället. Funkade bra iaf då vi vann med 10-2 :P
När jag kom hem från träningen så satte jag mig vid datorn och började med Tessans design till hennes blogg då hon ville ha en ny design. Det tog ett tag att fixa alla bilder m.m då hon inte visste riktigt vad hon ville ha för font(Stil på texten) och vilka bilder hon ville ha med i sin header, så hon skickade ett par bilder hon tyckte om så fick jag välja ut några från det. Mönster eller något visste hon inte heller så jag fick fria händer med det.
Blev ganska nöjd med slutresultatet iaf:) Hoppas att hon också blev nöjd med det:)
Ni kan ju gå in och kolla på hennes blogg iaf och säga vad ni tycker om den:)
TessanSessan

Vad vill du ha för jobb helst? Vad har du jobbat med tidigare? Vad vill du jobba med i framtiden,inom vilket område? Skulle du kunna tänka dig vården? Intressen?
- Jag vill ju helst jobba med IT eller liknande, men just nu får man ju ta vad som finns. Tidigare har jag jobbat på Ica Kvantum och sen har jag även jobbat i en livsmedelsaffär. Som sagt jag vill helst jobba inom IT då det är något jag är intresserad av, och ja jag skulle även kunna tänka mig att jobba inom vården.
Mina 2 största intressen är iaf Sport och IT.

Dina betyg från högstadiet då eller? För jag har för mig att du skrivit nån gång att du inte gått ut gymnasiet? Ska du gå i skolan till hösten?
- Mina betyg från högstadiet och dom jag har från gymnasiet, ja jag hoppade av gymnasiet för att göra lumpen så jag har 1 år kvar egentligen. Får se om jag går i skolan till hösten eller om jag skjuter upp pluggandet ett tag till då det kan vara skönt att göra något annat att plugga i ett litet tag.

Var du bra kompis med Wilmas pappa innan du blev tillsammans med Emelie??
- Jag och Granis var hyfsat bra kompisar iaf, vi pratade och så i lumpen och han och jag var ute samtidigt på krogen ett par gånger. Men sen civilt så träffades eller pratade vi inte så mycket med varandra, tror vi bara träffades 1-2 gånger civilt och gjorde något. Jag hoppas det är ett tillräkligt bra svar för dig/er:)

Är det inte jobbigt att så många lägger sig i ditt nya förhållande?
- Jo lite jobbigt är det väl ibland, men det är inte så mycket att göra åt då det är många människor som inte verkar ha något bättre för sig än att lägga sig i andras liv hela tiden.

Lämna gärna någon kommentar:)



2008-04-28 @ 00:43:01
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: emma

mycket att läsa men grymt lättläst och kul :)

2008-04-28 @ 00:59:39
URL: http://adbro.blogg.se
Postat av: Therese

tack för designen Vännen ! :)

2008-04-28 @ 06:56:20
URL: http://Theresemansson.blogg.se
Postat av: Sanna Falk.

Emmelie e grymt söt :)

2008-05-13 @ 23:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n