Helg

Skönt med helg igen och att man får vara hemma ett tag=) Igår fick i princip alla på AMF1 Berga Permis sammtidigt så det blev lite problem att få plats på första bussen och på den andra bussen blev det också fullt men nätan alla kom med dom 2 iaf. Dom som inte kom med fick stå och vänta på nästa när nu den kom?
Emelie väntade på mig i Västerhaninge och när vi kom till Centralen så gick vi och käkade på donken innan vi åkte hem till mig. När vi kom till Orminge Centrum så bestämmde vi att gå och hyra en film(Det blev 2 st, Mr. Woodcock och Surfs up) Dom var båda 2 väldigt bra men Mr. Woodcock filmen var lite seg ett tag i början men kom igång tillslut ändå.
Jag upptäckte igår också att min laddare till datorn har gett upp helt så idag så blir det till att åka och köpa en ny om jag hinner åka dit innan dom stänger.
Vi sov ganska länge idag båda 2 då vi hade problem att somna då det var lite liv här pga att det var en liten fest här först och sen gick dom och fortsatte hos grannen som bor bredvid. Men istället för att bli störda av det så kollade vi på film vilket slutade med att Emelie somnade tillslut. (Vilket hon alltid gör när vi kollar på film:P)

Kan ge svar på några av kommentarerna nu när jag ändå uppdaterar igen.

Om jag har fått frisedel?
- Nej jag har inte fått svar på det ännu och tror dom kommer dra ut på tiden tills dom nya går in i vakten. Men kommer troligtvis få frisedel iaf.

Vad gör man på muskö?
- Ja om man är Närskydd (Bevakning/instatssoldat) så sitter man bara i vakten typ hela dagarna och det är skit segt. Om man inte är det så är man med i flottan och då ligger man på sin båt hela tiden nästan och tar det lungt där med. Eller så kan man vara sjöbevakare och då sitter man inne i berget och glor på datorskärmar hela dagarna. (Det verkar vara ännu segare än att sitta i vakten!)

Hur långt är det att åka till muskö?
- Ja det beror ju på varifrån man åker? Men det ligger 1 km från Ösmo iaf sen kan du räkna ut hur långt det är från dig/er till Ösmo.

Ständiga frågan om mina tänder.
- Dom är inte helvita och dom är inte så gula som dom är på bilden heller. Dom är så gula på den bilden för att jag precis haft en snus inne och har snussaft på i princip alla tänder. Och ja jag har en tandborste och borstar tänderna, sa bara att jag glömmer det ibland inte hela tiden.

Vet du hur det är med tjejer som har barn i lumpen, får dom göra den? /Tess mamma
- Nej det vet jag inte faktiskt, men jag kan kolla upp det åt dig när jag åker tillbaka. Vet inte vem jag ska fråga men kan fråga runt lite ändå:)

Det var allt för denna gång:)




2008-04-12 @ 15:48:42
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: sara

det där med tänderna låter vidrigt:P

2008-04-15 @ 22:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n