Frisedel

Nu har jag äntligen fått min frisedel, fick svaret ca 10 min efter att jag skrev mitt senaste blogginlägg haha:) Så nu har jag lämnat in alla saker och åkt hem:D Så nu blir det civilt liv till 100% igen FY FAN VAD SKÖNT:) Men samtidigt lite sorgligt då jag ville göra väktarutbildningen som vi skulle ha veckan som kommer och att det bara är 56 dagar kvar för dom andra till muck nu, men inte mycket att göra åt och jag är glad ändå=)
Ska åka till berga imorgon iaf för att jag har lovat ett par personer i lumpen att jag skulle vara där imorgon för att träffa dom och så=) T.ex. för att träffa Alex och kunna prata lite strunt med honom:) Och på måndag ska jag till arbetsförmedlingen och börja söka jobb och sen ska jag beställa lämpan och börja med mitt körkort också=) Så nu blir det mycket att göra ändå så=)

I helgen vet jag inte vad som händer då typ alla jag känner är ligger i lumpen på berga eller andra ställen i sverige, men de flesta är på berga och andra pluggar i andra städer och är inte heller här. Men finns nog någon hemma ändå om man kollar med alla haha:) Och så ska jag köpa biljetter till derbyt på torsdag också:D Fy fan vad kul det ska bli att gå dit, bara hoppas att någon kan då, annars blir det nog inget av det dock. Men någon brukar man alltid få med sig som sagt=)



2008-04-18 @ 22:29:20
Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ...

Jag har själv fått frisedel och tänkte fråga dig ifall du vet angående muckpengarna. Får man sina muckpengar fast man har avbrytit sin värnplikt..??

2008-04-21 @ 14:30:30
Postat av: Christoffer

ja det får man för dom dagarna man legat inne, sålänge man inte blivit utkastad utan att få frisedel då är det en annan sak och går till rätten.
Jag ska få pengarna runt den 1 maj, det var iaf vad dom sa till den andra som fick frisedel samtidigt som mig. Så får se om dom håller vad dom säger denna gång men hur som helst ska man få pengarna iaf.

2008-04-21 @ 18:38:42
URL: http://fisk33n.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Copyright © 2014 Fisk33n